Page 18 - Logosynthese - Der Leitfaden
P. 18

 
	
  
chen	
  Museum	
  sammeln	
  wir	
  erstarrte	
  Welten,	
  die	
  unsere	
  Wahrnehmung	
  
von	
   der	
   Realität	
   verändern	
   wie	
   zerkratzte	
   Brillengläser.	
   Manchmal	
   ha-­‐
ben	
  Leute	
  so	
  viele	
  Statuen	
  in	
  ihrem	
  Museum,	
  dass	
  sie	
  ständig	
  in	
  Erinne-­‐
rungen	
   aus	
   der	
   Vergangenheit	
   oder	
   Fantasien	
   über	
   die	
   Zukunft	
   gefan-­‐
gen	
  sind.	
  

Sich	
  selbst	
  zu	
  beobachten	
  ist	
  der	
  beste	
  Weg,	
  diese	
  erstarrten	
  Welten	
  zu	
  
erkunden.	
  Jeder	
  Tag	
  bietet	
  viele	
  Gelegenheiten	
  um	
  Probleme	
  zu	
  erken-­‐
nen,	
   die	
   darauf	
   warten,	
   bearbeitet	
   zu	
   werden.	
   Wir	
   können	
   das	
   Modell	
  
jederzeit	
   und	
   für	
   jede	
   Form	
   von	
   Leiden	
   anwenden.	
   Manchmal,	
   wie	
   in	
  
Kleos	
   Fall,	
   können	
   wir	
   uns	
   einfach	
   auf	
   eine	
   bestimmte	
   Szene,	
   eine	
   Per-­‐
son	
  oder	
  einen	
  Gegenstand	
  fokussieren	
  und	
  diese	
  auflösen.	
  Bei	
  anderen	
  
Gelegenheiten	
   finden	
   wir	
   nur	
   die	
   Spitze	
   des	
   Eisbergs	
   und	
   das	
   Problem	
  
entpuppt	
  sich	
  als	
  ein	
  Puzzle	
  von	
  verschiedenen	
  Aspekten.	
  In	
  diesen	
  Fäl-­‐
len,	
  wie	
  auch	
  in	
  Tonys,	
  gehen	
  wir	
  schrittweise	
  vor.	
  Es	
  ist	
  wie	
  Artischoc-­‐
ken	
  Essen:	
  Schicht	
  um	
  Schicht	
  dringen	
  Sie	
  zum	
  Herzen	
  vor.	
  

Einschätzung	
  

Nachdem	
   Sie	
   das	
   zu	
   bearbeitende	
   Problem	
   erkannt	
   haben,	
   beurteilen	
  
Sie	
  die	
  Qualität	
  der	
  Repräsentation	
  Ihrer	
  Bilder	
  oder	
  Erinnerung	
  und	
  Ih-­‐
re	
  Reaktionen	
  darauf.	
  Dafür	
  können	
  Sie	
  das	
  Arbeitsblatt	
  im	
  Anhang	
  be-­‐
nutzen.	
  Es	
  hilft	
  Ihnen,	
  den	
  Unterschied	
  vor	
  und	
  nach	
  dem	
  Aussprechen	
  
der	
   Sätze	
   genau	
   wahrzunehmen.	
   Das	
   ist	
   nötig,	
   weil	
   sich	
   der	
   neue	
   Zu-­‐
stand	
  manchmal	
  so	
  normal	
  anfühlt,	
  dass	
  Sie	
  gar	
  nicht	
  merken,	
  dass	
  die	
  
Dinge	
   sich	
   überhaupt	
   verändert	
   haben.	
   Es	
   hilft	
   Ihnen	
   auch,	
   wenn	
   die	
  
drei	
  Sätze	
  das	
  Problem	
  nicht	
  vollständig	
  lösen.	
  Dann	
  können	
  Sie	
  die	
  Un-­‐
terschiede	
  vor	
  und	
  nach	
  den	
  Sätzen	
  einschätzen.	
  In	
  der	
  Beurteilung	
  er-­‐
möglichen	
   Ihnen	
   zwei	
   Gruppen	
   von	
   Fragen,	
   sehr	
   konkret	
   zu	
   werden	
   in	
  
Bezug	
  auf	
  das	
  Problem,	
  an	
  dem	
  Sie	
  arbeiten.	
  	
  

                 	
                 	
  	
  	
  	
  	
  	
  	
  	
  
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