Page 7 - Logosynthese - Der Leitfaden
P. 7

 
	
  

In	
   ihrem	
   Selbstcoaching-­‐Prozess	
   erkennt	
   Kleo	
   sowohl	
   diese	
   Bilder	
   als	
  
auch	
   ihre	
   Reaktionen	
   darauf.	
   Dann	
   sagt	
   sie	
   drei	
   Sätze	
   mit	
   jeweils	
   einer	
  

Pause	
   danach.	
   In	
   dieser	
   Pause	
   beobachtet	
   sie	
   genau,	
   was	
   innerlich	
   ab-­‐
läuft.	
  Dieser	
  Prozess	
  verändert	
  sofort	
  ihr	
  Denken,	
  ihre	
  Gefühle	
  und	
  kör-­‐
perlichen	
   Empfindungen:	
   Kleos	
   Bilder	
   und	
   die	
   zugehörigen	
   Reaktionen	
  

werden	
   neutral	
   und	
   sie	
   kann	
   anders	
   denken,	
   fühlen	
   und	
   handeln.	
   Dies	
  
ist	
   ein	
   üblicher	
   Ablauf	
   in	
   der	
   Arbeit	
   mit	
   Logosynthese.	
   Macht	
   Sie	
   das	
  

neugierig?	
  

Die	
  Rolle	
  von	
  Abbildern	
  

In	
  ihrer	
  Arbeit	
  mit	
  Logosynthese	
  hat	
  Kleo	
  die	
  Bilder	
  ihres	
  Chefs	
  und	
  ihre	
  

Reaktionen	
  darauf	
  verändert.	
  Diese	
  Veränderung	
  macht	
  es	
  ihr	
  möglich,	
  
angemessen	
   auf	
   die	
   aktuelle	
   Herausforderung	
   zu	
   reagieren.	
   Kleos	
   Fan-­‐
tasie	
  darüber,	
  wie	
  Markus	
  sich	
  verhalten	
  wird,	
  ist	
  ein	
  Beispiel	
  dafür,	
  wie	
  

Menschen	
  Abbilder	
  der	
  Welt	
  um	
  sie	
  herum	
  erschaffen.	
  Wir	
  tun	
  dies	
  tag-­‐
täglich	
   –	
   es	
   ist	
   ein	
   Weg,	
   unsere	
   Welt	
   vorhersehbar	
   zu	
   machen.	
   Wir	
  
schaffen	
   Ordnung	
   in	
   unserer	
   Welt,	
   indem	
   wir	
   die	
   Informationen	
   spei-­‐

chern,	
   die	
   unsere	
   Sinne	
   erreichen:	
   Abbilder	
   dessen,	
   was	
   wir	
   schon	
   frü-­‐
her	
   einmal	
   gesehen,	
   gehört,	
   gefühlt,	
   geschmeckt	
   und	
   gerochen	
   haben.	
  

Wir	
   vergleichen	
   unsere	
   Erinnerungen	
   mit	
   dem	
   gegenwärtigen	
   Umfeld	
  
und	
  ziehen	
  daraus	
  Schlüsse	
  über	
  uns	
  selbst,	
  andere	
  und	
  die	
  Qualität	
  des	
  
Lebens.	
   Konstruktive	
   Schlüsse	
   aufgrund	
   unserer	
   Abbildungen	
   helfen	
  

uns,	
  aus	
  Erfahrungen	
  zu	
  lernen	
  und	
  Probleme	
  zu	
  lösen.	
  Unsere	
  Schlüsse	
  
können	
   aber	
   auch	
   hinderlich	
   sein,	
   wenn	
   wir	
   auf	
   neue	
   Herausforderun-­‐
gen	
  treffen.	
  Kleos	
  innerer	
  Prozess	
  führt	
  zu	
  negativen	
  Vorstellungen	
  von	
  

sich	
   selbst	
   und	
   ihrem	
   Chef.	
   Die	
   Logosynthese	
   hat	
   Kleo	
   geholfen,	
   ihre	
  
Wahrnehmungen,	
   Erfahrungen	
   und	
   Schlussfolgerungen	
   auf	
   eine	
   Weise	
  

zu	
  überdenken,	
  die	
  ihre	
  Lebensziele	
  unterstützt.	
  Ihr	
  zu	
  Beginn	
  begrenz-­‐
tes	
  Denken	
  ist	
  kreativ	
  geworden,	
  ihre	
  Emotionen	
  haben	
  sich	
  von	
  Furcht	
  
und	
   Besorgnis	
   zu	
   einem	
   ruhigen	
   Selbstvertrauen	
   gewandelt.	
   Kleo	
   ist	
  

dies	
  gelungen	
  durch	
  die	
  Macht	
  des	
  Wortes.	
  

                 	
                 	
  	
  	
  	
  	
  	
  	
  	
  
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