Page 5 - Logosynthese - Der Leitfaden
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   – Wer	
  oder	
  was	
  ist	
  das	
  Bedeutendste	
  in	
  dieser	
  Szene?	
  	
  
      In	
  Kleos	
  Fall	
  ist	
  das	
  eindeutig	
  der	
  Chef.	
  

   – Wo	
  im	
  Raum	
  um	
  mich	
  herum	
  nehme	
  ich	
  ihn	
  wahr?	
  	
  
      In	
  Kleos	
  Vorstellung	
  ist	
  der	
  Chef	
  genau	
  vor	
  ihr.	
  

   – Kann	
  ich	
  ihn	
  sehen,	
  hören	
  oder	
  spüren?	
  
      Kleo	
  sieht	
  das	
  gerötete	
  Gesicht	
  ihres	
  Chefs,	
  sie	
  hört	
  seine	
  laute	
  
      Stimme	
  und	
  sie	
  spürt	
  seine	
  Energie.	
  

Jetzt	
   entwirft	
   Kleo	
   Satz	
   1	
   der	
   Logosynthese	
   und	
   spricht	
   ihn	
   aus.	
   Dieser	
  
Satz	
  hilft	
  ihr,	
  ihre	
  Energie	
  zurückzuholen,	
  die	
  in	
  den	
  Bildern,	
  Geräuschen	
  
und	
  Empfindungen	
  der	
  Fantasie,	
  dass	
  ihr	
  Chef	
  sie	
  feuert,	
  gebunden	
  ist.	
  

      Ich	
  nehme	
  alle	
  meine	
  Energie,	
  die	
  gebunden	
  ist	
  in	
  dieser	
  Szene,	
  	
  
      in	
  der	
  mein	
  Chef	
  mich	
  entlässt,	
  an	
  den	
  richtigen	
  Ort	
  in	
  mir	
  selbst	
  
      zurück.	
  

Nachdem	
  sie	
  den	
  Satz	
  gesagt	
  hat,	
  mit	
  einer	
  normalen	
  Stimme	
  und	
  ohne	
  
spezielle	
  Betonung,	
  lässt	
  Kleo	
  die	
  Worte	
  wirken.	
  In	
  dieser	
  Wirkungspau-­‐
se	
   beobachtet	
   sie	
   nur,	
   was	
   in	
   ihr	
   passiert.	
   Nach	
   30	
   oder	
   40	
   Sekunden	
  
merkt	
  sie,	
  dass	
  sie	
  sich	
  etwas	
  entspannt.	
  Dann	
  fährt	
  sie	
  fort	
  mit	
  Satz	
  2:	
  

      Ich	
  entferne	
  alle	
  Fremdenergie	
  im	
  Zusammenhang	
  mit	
  dieser	
  Szene	
  
      vom	
  Chef,	
  wie	
  er	
  mich	
  entlässt,	
  aus	
  allen	
  meinen	
  Zellen,	
  aus	
  	
  
      meinem	
  Körper	
  und	
  aus	
  meinem	
  persönlichen	
  Raum	
  und	
  schicke	
  
      sie	
  dorthin	
  zurück,	
  wo	
  sie	
  wirklich	
  hingehört.	
  

Wieder	
  lässt	
  Kleo	
  den	
  Satz	
  wirken	
  und	
  beobachtet,	
  was	
  in	
  ihr	
  geschieht.	
  
Eine	
   Minute	
   vergeht,	
   sie	
   atmet	
   tief	
   und	
   bemerkt,	
   dass	
   ihre	
   Schultern	
  
entspannter	
  sind,	
  ihr	
  Hals	
  fühlt	
  sich	
  gut	
  an	
  und	
  sie	
  ist	
  seltsam	
  ruhig.	
  Nun	
  
formuliert	
  sie	
  Satz	
  3.	
  Der	
  dritte	
  Satz	
  bringt	
  ihre	
  Energie	
  zurück,	
  die	
  in	
  ih-­‐
rer	
  Reaktion	
  auf	
  die	
  imaginäre	
  Szene	
  blockiert	
  ist:	
  

                 	
                 	
  	
  	
  	
  	
  	
  	
  	
  
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